Pāvilostas novada sociālais dienests aicina pieteikties darbā
Pāvilostas novada sociālais dienests aicina pieteikties darbā uz brīvo darba vietu
SOCIĀLAIS DARBINIEKS.
Prasības kandidātiem: izglītība ne zemāka par otrā līmeņa augstāko izglītību sociālajā darbā.
Darba slodze: 40 darba stundu nedēļa. Darba līgums tiks noslēgts uz nenoteiktu laiku, nosakot 3 mēnešus pārbaudes termiņu.
Pieteikuma vēstuli, profesionālās pieredzes aprakstu(CV) un izglītību apliecinošu dokumentu lūdzu iesniegt Pāvilostas novada sociālajā dienestā vai nosūtot elektroniski uz e- pastu ildze.balode@pavilosta.lv līdz 2017.gada 21.decembra plkst.17.00.
AMATA APRAKSTS
Sociālais darbinieks
(kods 2635 01)
1. Amata pakļautība
Sociālais darbinieks ir pakļauts sociālā dienesta vadītājai.
2. Amata pienākumi:
- ievērot spēkā esošo Latvijas republikas likumdošanu, normatīvo aktu prasības un novada saistošos noteikumus, veikt sociālo darbu, piesaistīt un sabalansēt resursus, sniegt palīdzību ģimenēm un personām, ar mērķi- veicināt vai atjaunot ģimenes(personas) spēju sociāli funkcionēt un radīt šai funkcionēšanai labvēlīgus apstākļus;
- pieņemt apmeklētājus, novērtēt klientu vajadzības, materiālos un personiskos resursus, apsekot dzīves vietā;
- pieņemt klienta iesniegumus par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību, un sagatavot dokumentus iesniegšanai sociālajā dienestā. Strādāt ar sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības administrēšanas (SOPA) programmu;
- identificēt, definēt klientu sociālās problēmas un noteikt sociālo problēmu cēloņus un attīstības tendences;
- sniegt psiho sociālu atbalstu un palīdzību ģimenei (personai), kurai ir sociālās un/vai psiholoģiskās problēmas, lai sekmētu krīzes situācijas pārvarēšanu un veicinātu ģimeņu (personu) iekļaušanos sabiedrībā;
- veidot pašpalīdzības grupas un vadīt vai piedalīties atbalsta grupās;
- izveidot klientu personas lietas, kurās tiek apkopota informācija par ģimenes (personas) sociālo vēsturi, ja nepieciešams izstrādā sociālās rehabilitācijas plānu, sociālās korekcijas programmas un citus dokumentus atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai;
- apmeklētājus, telefona zvanus un citus ziņojumus reģistrēt klientu reģistrācijas žurnālā;
- veikt regulāru sociālo darbu ar sociālā riska ģimenēm (personām), veidot datu bāzi par tām;
- sniegt ģimenēm (personām) informāciju un konsultācijas par tiesībām saņemt sociālos pakalpojumus, sociālo palīdzību, to sniegšanas kārtību, informē klientus par viņu tiesībām un pienākumiem;
- organizēt un mobilizēt pieejamos resursus, kā arī veicināt ģimenes (personas) līdzdarboties sociālo problēmu risināšanā;
- noteikt darbspējīgo klientu līdzdarbības pienākumus savas situācijas uzlabošanā, sekot līdzdarbības pienākumu izpildes gaitai;
- apsekot klientu dzīves apstākļus dzīvesvietā;
- sociālās palīdzības jautājumu risināšanā sadarboties ar valsts un novada institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, kā arī fiziskām un juridiskām personām, veidojot klienta atbalsta tīklu;
- veikt preventīvo darbu ar ģimenēm(personām) sociāli izglītojošos jautājumos;
- darbā ar ģimenēm (personām) ievērot konfidencialitāti, to interešu un vajadzību respektēšanas un pašnoteikšanās tiesības;
- rūpēties par savas profesionālās kvalifikācijas uzturēšanu un paaugstināšanu, piedaloties profesionālās pilnveides un tālākizglītības programmās;
- ievērot vispārējās ētikas normas, nodrošināt saņemtās informācijas konfidencialitāti un nediskriminējošu praksi;
- piedalīties projektu izstrādē papildfinansējuma piesaistei un to realizēšanā;
- piedalīties sociālā dienesta sēdēs un sagatavot lēmuma projektus par pieprasītajiem sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību;
- pildīt citus uzdevumus darba kompetences ietvaros pēc sociālā dienesta vadītājas norādījuma;
- aizvietot sociālā dienesta vadītāju tās atvaļinājuma un prombūtnes laikā.
3. Amata tiesības
3.1.izstrādāt priekšlikumus jaunu sociālo pakalpojumu ieviešanai un esošo pakalpojumu pilnveidošanai;
3.2.patstāvīgi pieņemt lēmumus par veicamo darbu izpildi.
4. Amata pildīšanai nepieciešamā izglītība un prasmes
- augstākā līmeņa sociālā darbinieka profesionālā augstākā izglītība;
- prasme veidot un saglabāt profesionālās saites ar citiem speciālistiem;
- prasme strādāt komandā;
- prasme vākt un analizēt informāciju;
- prasme novērtēt ģimenes (personas) materiālo stāvokli un ietekmējošos faktorus;
- prasme izlēmīgi un apņēmīgi rīkoties;
- datorprasme;
- komunikācijas, empātijas prasmes;
- saglabāt personisko līdzsvaru.
5. Amata pildīšanai nepieciešamā sadarbība
5.1.veikt starpinstitucionālu sadarbību ar profesionāļiem, kuru profesionālā darbība saistīta ar ģimeņu (personu) sociālo problēmu risināšanu;
5.2. sadarboties ar novada, valsts iestādēm un organizācijām, sociālo pakalpojumu un sociālā darba pieejamības un attīstības nodrošināšanai;
5.3. pārstāvēt klienta tiesības citās institūcijās.
6. Amata atbildība par darba norisi un rezultātu
- atbild par pienākumu un uzdevumu savlaicīgu un kvalitatīvu izpildi;
- atbild par sniegto ziņu patiesumu un konfidencialitātes ievērošanu;
- atbild par nodoto materiālo vērtību saglabāšanu;
- atbild par darba kārtības noteikumu, ugunsdrošības un darba drošības noteikumu ievērošanu savā darbā un darba vietā.
« Atpakaļ